Aktualności O ośrodku Pomoc społeczna Opieka nad dzieckiem i rodziną Świadczenia rodzinne i alimentacyjne Zamówienia publiczne
Osoby niepełnosprawne i starsze Aktywizacja zawodowa i społeczna Stypendium i zasiłek szkolny Kontakt
Piątek, 24 października 2014 r.
mapa serwisu wersja do druku
  Osoby niepełnosprawne i starsze

Inkubator Przedsiębiorczości
Fundacja Godne Życie
Caritas Diecezji Sosnowieckiej
CENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ - ZĄBKOWICE
Osoby niepełnosprawne i starsze

Dział ds. Rehabilitacji Społecznej

II piętro,    pokoje nr 24, 25
tel.  (32) 268 15 14 wew. 268, 238, 278.
e-mail: ikapica@mops.com.pl


Godziny przyjmowania interesantów

 

poniedziałek w godz. 7.00 - 15.00

wtorek w godz. 7.00 - 15.00

środa w godz. 7.00 - 15.00

czwartek w godz. 7.00 - 17.00

piątek w godz. 7.00 - 15.00

 


Realizowane zadania

 z zakresu rehabilitacji społecznej:

  • turnusy rehabilitacyjne
  • przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze
  • sprzęt rehabilitacyjny
  • likwidacja barier:
- architektonicznych
- technicznych
- w komunikowaniu się
  • sport, kultura,  rekreacja i turystyka
  • warsztaty terapii zajęciowej

  

WSPARCIE PRACOWNIKA SOCJALNEGO

 

Wynagrodzenie pracownika współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 

Głównym zadaniem pracownika socjalnego jest udzielenie informacji i porad osobom niepełnosprawnym i ich rodzicom, a także instytucjom pracującym wśród i na rzecz osób niepełnosprawnych.

Informacje można uzyskać bezpłatnie w zakresie:

- podstawowych uprawnień i ulg przysługującym osobom niepełnosprawnym;
- informacji dotyczących możliwości uzyskania pomocy finansowej z udziałem środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
- informacji z zakresu pomocy społecznej;
- informacji o podstawowych regulacjach prawnych dotyczących osób niepełnosprawnych;
- informacje o placówkach, organizacjach pozarządowych i instytucjach państwowych działających na rzecz osób niepełnosprawnych;

Z pomocy mogą korzystać:
  • osoby niepełnosprawne i ich prawni opiekunowie,
  • renciści, emeryci, osoby przewlekle chore, 
  • inne osoby zainteresowane problemem niepełnosprawności.

Informacje można uzyskać:
osobiście w siedzibie: Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
ul. Skibińskiego 1 41-300 Dąbrowa Górnicza
II piętro, pokój 24,

od poniedziałku do czwartku w godz. od 8.00 do 12.00
w piątek w godz. od. 12.00 do 17.00
lub
pod numerem telefonu  (032) 262-25-28, 268-15-14, wew. 268




ZAKUP WÓZKA O NAPĘDZIE ELEKTRYCZNYM KROK PO KROKU.  

Kupując wózek o napędzie elektrycznym pamiętaj, że ten sprzęt ma służyć właścicielowi przez kilka lat a więc zakupu nie należy dokonywać pod wpływem emocji, a po dokładnym przeanalizowaniu zalet i ewentualnych wad poszczególnych modeli wózków.

PAMIĘTAJ ABY SPRAWDZIĆ:

GDZIE BĘDZIESZ GO UŻYWA i W JAKIM TERENIE
  • czy jest to wózek elektryczny terenowy do jazdy w terenach górzystych,
  • czy jest to wózek elektryczny terenowy do jazdy w terenach miejskich,
  • czy jest to wózek elektryczny do jazdy po mieszkaniu,

SPRAWNOŚĆ WÓZKA
  • wypróbuj jak jeździ w terenie,
  • czy jest wózkiem nowym czy jest wózkiem używanym,
  • czy ma nowe akumulatory,
  • czy ma ładowarkę,
  • czy ma sprawne światła,
  • czy ma sprawny układ sterowniczy, itp.

WYPOSAŻENIE WÓZKA
  • czy wózek odpowiada danemu rodzajowi schorzenia/ niepełnosprawności,
  • czy wózek można wyposażyć w różnego rodzaju sterowniki - o ile zachodzi taka potrzeba,
  • czy posiada wszystkie elementy wyposażenia , które firma oferuje w standardzie,
  • czy posiada wszystkie elementy wyposażenia które zamówiłeś dodatkowo.
  • czy ma zestaw kluczy,
  • czy ma ładowarkę do akumulatorów,
  • czy ma wszystkie instrukcje w języku polskim,
  • czy wózek nadaje się do transportu i jak go bezpiecznie przewozić,

WARUNKI GWARANCJI
  • czy otrzymałeś kartę gwarancyjną,
  • jak długi jest okres gwarancji na wózek , na akumulatory,
  • jakie obejmuje ona naprawy.
  • czy firma posiada punkty serwisowe - jak daleko są one zlokalizowane od twojego miejsca zamieszkania,
  • czy płacisz za dostarczenie wózka do serwisu, czy też firma zabiera go na własny koszt,
  • jak długi jest okres oczekiwania na dokonanie naprawy,

SERWIS POGWARANCYJNY
  • ile kosztują części zamienne,
  • ile kosztują obowiązkowe przeglądy wózka.
  • na jakich zasadach odbywają się przeglądy,
  • jaka jest żywotność akumulatorów.
  • jak długi jest okres oczekiwania na dokonanie naprawy,
  • co najczęściej się w wózku psuje,
  • czy płacisz za dostarczenie wózka do serwisu,

CO WARTO ZROBIĆ:
  • zapytaj czy w cenie wózka są akumulatory,
  • wymagaj od sprzedawcy przeszkolenia obejmującego zasady poruszania się i obsługi wózka,
  • wypróbuj wózek robiąc małą przejażdżkę w terenie,
  • wypróbuj również zwrotność wózka w pomieszczeniu,
  • sprawdź czy obsługa wózka nie sprawia ci trudności,
  • porównaj kilka ofert dotyczących zakupu wózka z różnych firm,
  • przed zakupem zastanów się nad wyborem pomiędzy tradycyjnym wózkiem inwalidzkim o napędzie
  • elektrycznym a wózkiem inwalidzkim o napędzie elektrycznym typu skuter.

Pamiętaj, że:
  • na skuterze nie będziesz jeździł po mieszkaniu,
  • skuter posiada układ sterowniczy trudniejszy w obsłudze,

Poproś o ofertę na piśmie sporządzoną imienne na ciebie, zawierającą parametry wózka i opis jego funkcji dostosowanych do twojego rodzaju niepełnosprawności.


OK

Poleć ten serwis swoim znajomym
OK
cookies
Biluetyn Informacji publicznej
Urząd Miasta Dąbrowa Górnicza
Klub Integracji Społecznej
Pomoc osobom niepełnosprawnym
STREETWORKING
Pomoc osobom uzależnionym
Program Działań na rzecz Osób Niepełnosprawnych 2012 - 2016
Przemoc w rodzinie - Zespół Interdyscyplinarny
STOP wykluczeniu cyfrowemu
Kapitał Ludzki 2007-2013
UE-EFS
INTEGRA
Standardy Pomocy


Copyrights 2006 © MOPS Created by ENIGMATIS